Rasicm

Assalamualaikum 2016 . entry kali ini agak berat sedikit la noh . ''racism'' satu tajuk yang agak sangat dan terlebih sensitif . Malaysia merupakan sebuah negara yang kaya dengan kepelbagaaian bio , haha tiru ayat tv1 yang selalu muncul tu. Tapi tak juga lupa kita kaya dengan kaum yang pelbagai . Dah 58 tahun lebih kita merdeka ? tapi pemikiran kita masih terlangkup dengan perkara laghaa dan buang masa kan .


Perasaan tak ? tv penuh dengan ceritera dongeng dan cinta yang adaptasi dari novel . So cinta ? orang kaya berebut harta anak pinak ? itu cerita tv yang merdeka ??? tepuk dada tanya iman . Melayu terus mundur dan masalah jika terus menerus tak percaya kepada kebolehan diri . Berbanding kaum Cina yang mengeksploitasi ekonomi negara kita yang terbesar . Sebab apa ? tak marah tapi kadang kadang kagum dengan semangat diorang .

' racism ' sekarang pun hangat diperkatakan daripada si tua alvin tan yang sengaja nak promote diri dia sendiri . Dok mencanang sana sini pasal melayu la itu ini la. Tapi kalau dia belajar sejarah Malaysia mesti dia tahu yang Islam agama rasmi Negara . Orang melayu orang yang memiliki ketuanan yang utama . Harap dia paham noh .

So , mujur orang Melayu tak marah sangat kat si alvin tan . Kadang kadang Cina pun bengang dengan cara alvin tan ini . Memalukan negara la dan kat orang tua Cina kat Malaysia ini.



'' SAY NO TO ALVIN TAN ''


Yang Benar 

____________
(mohamad khairul)

Ulasan

Catatan Popular