dunia blog kembali?

Assalamualaikum, tahun 2017 baru ade rase nak tulis blog balik. lepas sekian lama blog ni menyepi lama gila. Tahun 2016 da tiga bulan labuhkan tirai. Tapi azam aku msih sama, '' nak selesaikan azam2 yang byk aku janji dlu. Memang aku pon cm pokjib jugok janji dicapati. hahaha.

Hari ni nak cite sikit lepas aku grad dlu bulan 10 2013 apa yg aku buat??? kontrak dengan perikanan Batu Maung selama hampir setahun. Pastu kontrak xdisambung sbb geran xde katenya. Jadi aku pun mengeluh la kan , pikir pe plak nasib aku pasni. Alhamdulillah pastu , aku apply smua kje yang ada. Ditakdirkan dpt keje jdi penolong pengurus ayamas damansara perdana tahun 2013 tu. Xsampai setahun aku keje , kedai tu ditutup sebab nk cut cost katanya. Jadi aku terus diserap dan dinaikkan pangkat jadi SIC kat kedai baru Sri Damansara. Dekat Dmnsara perdana mcm2 pengalaman aku belajar. tahu ape dia ? sabar, tahan maki, jiwa kental dengan surveyor yg gay dan migrain dengan keputusan kedai yg bawah 25k selalu. Deal dengan staff yg asl dri k**** yg mmg menguji tahap kesabaran aku. hahaha xsemua orang cm dia, cuma segelintir je mungkin kurang kasih syg dan didikan agama kot. 

Pindah kat Sri damansara, keje baru, orang baru , hostel baru dan segala macam bru. udara pon baru dengan bau tikus yg baru . sabaq memang sabaq je. gaji yg susah nak naik tapi best sebab ade ot yg melampau ja. hahaha. sampai demam denggi aku kat sana. Mujur Abg aku ler yang jaga smpai sanggup naik moto beli ubat. memang die jiwa kental dan sygkan adik die. memang aku terharu dengan dia. dari dlu Allah bagi aku duk dengan dia . kami lah kwn, musuh, kawan gaduh dan srgala macam. hahaha. tapi memang dia banyak membantu aku.

Pastu aku balik kedah , xlama jugak aku keje situ walaupun gaji cecah 3k keatas. aku behenti dan cuti kat kedah umah kakakku. cari keje part time sane mmg mencabar gak. ari3 kuar cri keje. gaji kedah jauh beza ngn kl. partime aneka rm600 je sebulan. dan paling rendah basic rm400๐Ÿ˜ป๐Ÿ–. xsempat aku cari keje trus Abg aku jdi hero skli lagi bantu aku keje skli tmpat dia. mula lah kisah ku sebagai seorang marketing di company cina...

kini dah setahun aku keje , mmg byk yg aku belajar disini๐Ÿ™‚. takdelah truk sgt cuma ko paham2 jela kalau keje dengan cina mmg strict la. compare dgn company mlyu mungkin beza sikit. so smpailag sekarang la aku keje. nk lari xleh sbb ad kontract jdi hadapjela hidup sni๐Ÿ’ฟ๐ŸŽš.

so malas da nk cite banyk2 bukan best pon. hahaha nnti inshaallah ade masa aku sambung lagi...

sekian .

yang benar 
chicash

Ulasan

Catatan Popular