cerita pendek khas untuk ibu2 di seluruh dunia..

KASIH ibu ke syurga...
    Salam...tadi aku dalam perjalanan pulang ke kuantan...tiba2 tengah2 sedap menanti bas ku..terlihat seowang makcik tua datang terbongkok2...aku sempat merakam perbualan makcik yang agak2 nyanyuk bersama seorang pemuda...


 Makcik : salam...nak mintak seriyal(seringgit)...makcik nak beli nasi ...lapar nak...2 hari tak makan...
 Pemuda : ....(tak menjawab)....takde3...aku bukan anak ko lar popuan giler...baik ko blah...t aku gtau polis tu kang..


....Dengan hina nyer m.cik tuh beransur pergi...dengan air mata berguguran di matanya dengan perut yang amat kelaparan..walaupun sekejap jer peristiwa tuh...tapi ia amat mendalam makna bg aku...betapa pentingnya kita menyayangi ibubapa kita...tatkala mereka tua ...mereka mengharapkan kita sebagai tempat bergantung nya...tatkala kita sudah bergantung pada mereka dikala kanak2 dahulu...
jadikan pedoman buat semua anak2 di seluruh malaysia...
disebut didalam hadith " tatkala gugurnya setitis airmata ibu kita...serumpun api neraka menunggu kita disana''
disebut lagi didalam hadith " keredhaan dan keberkatan Allah bergantung kepada keredhaan ibubapa kita''
renung2 kan dan salam 1 keimanan...

Ulasan

Catatan Popular