PRU-13




perang politikus ini terus bermula... warna biru dan hijau menjadi warna favourite semua pengundi dimalaysia.. dalam kerancakan kita sebagai negara demokrasi yang memperjuangkan hak rakyat , masing2 berlumba untuk menunjukkan siapa yang terbaik dikalangan mereka...

disaat2 akhir , barisan nasional timbul dengan agenda mereka yang tersendiri iaitu meneruskan lagi penindasan ekonomi terhadap golongan miskin dengan mengaut keuntungan daripada kroni2 dan balaci2 mereka...

aku janji menjanjikan suatu yang pasti katanya ... sedangkan pada hakikatnya sama maksudnya dengan manifestestasi yang dilaksanakan parti pro - pembangkang iaitu PAKATAN RAKYAT.

- Bn menciplak kebanyakkan idea yang dibentang oleh pakatan rakyat 
- mereka mendakwa akan menaikkan duit brim yang kepunyaan rakyat daripada rm500 kepada rm1200 ttp berpringkat2 .. alangkah janggalnya kenpa perkataan peringkat2 itu harus digunakan sedangkan mereka diberi mandat menjadi pemimpin untuk menguruskan hak rakyat.
- mereka lebih menekankn didlam manisfesto mereka dengan janji2 yang umum shj tanpa memperincikan spt pakatan rakyat.
-sudah 55 tahun mereka memerintah , tp sekarang bru nak bg rm500 brim dan sebagainya ? bukankah itu suatu keperluan bagi sebuah pemerintah yang memegang amanah rakyat untuk berbakti kepada negara ? 
-mahasiswa merupakan gelombang besar yang boleh merubah pentadbiran negara pada masa akan datang... dengan adanya im4u menjadi suatu titik tolak , kerajaan zalim seperti barisan nasional mula menjadi takut dengan ancaman daripada golongan ini. andainya tidak diundi maka mereka tidak akan mendapat sokongan 2/3 didalam dewan negara :)

p/s : undilah untuk melihat Malaysia Baru :)

Ulasan

Catatan Popular