#Entri 003 Ko ade rasa x ?

Assalamulaikum , pe ko fikir bila aku tulis tajuk tu? ngeee. dri tjuk tu ko paham ape? mksud die ko dan aku ade rasa yang sama blurr kan. Saat ni nk tulis tp aku agk kblurran sat. xtau nk mule hahaha.kadang2 pernah rasa x dlm hati kosong , duit sllu xckup , hidup xtenang dan kedekut nk sedekah lmbt byr utang. ko tau x sbnr nya tu smua punce dri dlm diri sndri.

ko solat awal x ? hutang org ko byr x ? jnji ko tepati ke? tnya blik smua tu dlm diri ko. biasakn dri utk hidup lbih teratur. to do list tu aku ase sangt mmbntu. Pasni ko try la sbb aku da download lbih dri 2 app to do list. bila ko buat , ko jd teratur sikit. kalau ko ade pon xguna jd xbguna gak.

kedua , ko ade kutuk org better bhnti. Allah tak ampun dose ko slg mnusia ko ktuk tu xampunkn ko. ckp sedap bila kn kutuk ngn org ko yg berasap telinga. dgr sblh pihak ko jd fitnah klu xbtul.

ketiga , sntiasa awalkn kerja ko tu. bila ko da siap stndby smua ko xklm kabut cm aku. utk mkluman sp plupa cm aku angkt kki. bukn kes mkn smut, mungkin kurg mkn syur . otak xtajam . hahaha.

keempat jgn skli skli kire duit ngn femili ko. anggap sedekah dri duit ko tu. Allah konfirm akn tmbh lgi rezki ko. xcye try, sbb Quran da bgtau. lagi2 ko bg mknn ank ytim. hepikn dorg ke. xpon mk ayah ko lg pntg. smntra msih ada hargai. depa hepi ko dpt pahala.

bukan nk sekolah kan ko, tapi didik diri sndiri dlu.

yang benar
chicash yg serba daif.


Ulasan

Catatan Popular