PahaLa Vs Dosa!!!



islam itu mudah




Orang kadang2 senang nak marah orang lain dan mudah nak menyuruh kita berubah kerna teguran mereka...Patutkah?bagi diri aku sendiri amatlah mengarut perkara sprti itu hendak dilaksanakan...sedangkan yang menegur itu masih melakukan kesalahan dan lebih teruk kesalahannya daripada kita hamba allah yg sudah mengenalpasti masalah yang kita telah lakukan sblm ini.....Antara cara2 menegur yang terbaik sepanjang zman!RENUNGILAH....






  • ''Aku nampak ko date kat library agi...Aku tumbuk ko..dahlah bodoh lagi Gamp**g!!''...hahahah3..(menegur dengan cara yg kasar dan tak beradap)..adakah ini nilai teguran dalam islam?
  • ''Tgk tu,dhlah merokok..nak mati cepat lar tuh..'' ..sambil2 menhirup dan menghembus nafas R*kok dimulut nya dengan mmber2 sbilik (cakap tak serupa bikin)...hahaha3
  • ''Meluat aku tgk dowang duk bercouple ..cam belangkas dh aku tgk..sana sini asyik berdua jerk''..Sambil2 duk bawah pokok memegang tangan Aweks dan mengusap2 rambutnya...(cakap org!!..Sekurang2 nya   KAPEL tuh tak berpegangan cm ko yg menegur tuh)....
  •  ''Jangan mendekati zina,Pesan seorang pelajar yg baru sahaja melibatkan diri kedalam Geng uSrah'' lpas balik bilik kat Asrama, Trus men Dota sambil terlajak isyak,Subuh ,Dan2 lagi  mulut tu terkumat kamit menyumpah seranah dengan kawan..LEpas dh kalah,mulalah tak puas ati,conclusionnya...Layan Citer Lucah(LCL) nan member..Amik mood katanye(hampeh tol makhluk allah niekan...)
  •  ''aku ikut islam dengan tak berkapel ,ko KAFIR sebab berkapel ''..sukasuki dye mengkafirkan org islam tersebut seolah2 mereka ni pengikut syiah yg radikal...



Akhir kata ...Semua yang ditegur ini pada mula ingin berniat ke arah kebaikkan...last2,bawa kemurkaan Allah s.w.t....nauzubillahiminzalik..wallahualam~
::::jadilah seperti padi yg makin berisi, mkin tunduk::::

Ulasan

Catatan Popular